Key Accountmanagement

Key Accountmanagement

SERVICE OVERVIEW

Veel verkopers worden opgeleid om deals binnen te halen. De rol van de key accountmanager vergt echter veel meer dan de traditionele verkoopskills waarin de meeste accountmanagers geschoold zijn. Daarom falen zoveel key accountmanagers om daadwerkelijk resultaat te behalen. We hebben een programma ontwikkeld die speciaal bedoeld is voor verkopers met veel ervaring in het veld, maar een professioneel proces missen om vooruitgang te boeken bij grotere organisaties.

Overzicht van de training

  1. Het motto van de Key Accountmanager
  2. Het ontwikkelingsmodel van Leverancier naar Strategisch Partner
  3. Het accountmanagement proces van Analyse, Planning, Uitvoering en Evaluatie
  4. De interactie met de eigen organisatie

Aandachtspunten:

  • Het ontwikkeling van de Key Accountmanager
  • Het selecteren van de echte Strategische Accounts
  • Het vormen van een accountteam
  • Het opstellen van een Strategisch Accountplan
  • Het creëren van overzichten en meetpunten
  • Behoefte-analyse en presentatie
  • Stakeholder mapping en relatieontwikkeling
  • Rapporteren, samenwerken en besluiten
  • Verkopen aan de eigen organisatie