Sales Scan

Sales Scan

SERVICE OVERVIEW

Productiviteit is vaak moeilijk te meten. In een productie-omgeving kun je de productie-eenheden afzetten tegen de hoeveelheid productieve uren. Binnen sales is dat vaak niet zo eenvoudig. Vaak denken verkopers dat ze maximaal presteren, terwijl dat niet zo is. Ook voor het management is het moeilijk te bepalen wat er haalbaar is met de bestaande verkopers. Waar ligt de lat?

Door middel van onze unieke productiviteitsanalyse meten we niet alleen de output van sales (omzet per uur), maar ook de input van de salesmensen. Dat lijkt misschien onmogelijk, maar door gebruik te maken van een organisatie-brede meting van de Productieve Spanning op alle salestaken kunnen we een inschatting doen van de inspanning die verkopers leveren tijdens hun werk.

De meetpunten zijn:

1.      Het selecteren van de juiste prospects

2.      Het initiëren van het eerste contact

3.      Het maken van een kwalitatieve afspraak

4.      Het maken van een persoonlijke connectie

5.      Het uitvoeren van een effectieve behoefte-analyse

6.      Het presenteren van een waardevolle oplossing

7.      Het bereiken van duurzame overeenstemming

8.      Het leveren van after-sales support

Deze meetpunten kunt u beperken of uitbreiden met eigen punten op basis van uw eigen visie op de prestaties van uw eigen organisatie.

Door middel van een eenvoudige vragenlijst kunnen alle salesmedewerkers hun parameters invullen, waardoor per divisie, per afdeling, per regio en per functiegroep de Productieve Spanning in kaart wordt gebracht. Door middel van een grafische analyse kunnen de weak-spots en de sweet-spots snel inzichtelijk worden gemaakt.

Op basis van de Productieve Spanning binnen uw organisatie kan een voorspelling worden gedaan ten aanzien van de inspanning die uw medewerkers bereid zijn om te leveren om hun salestaken uit te voeren. In combinatie met de verkoopcijfers kunnen snelle, gerichte en effectieve interventies door middel van training, coaching en consultancy zorgen voor een grote impact op de productiviteit van uw salesorganisatie.