New Business

New Business

SERVICE OVERVIEW

Cold Calling is het stiefkindje van elke verkooporganisatie. Verkopers stellen koude telefoontjes uit, raffelen ze snel af of krijgen hoofdpijn als ze er aan denken. Toch is het benaderen van nieuwe klanten de motor van elke verkooporganisatie. Hoe doe je het op een effectieve en prettige manier, zonder dat het pijnlijk wordt? Hoe kun je op een effectieve manier elke dag tientallen telefoontjes plegen zonder moe te worden van het werk?

Sales Commando heeft een simpel maar doeltreffende manier ontwikkeld, waarbij de verkoper op een niet-confronterende manier wildvreemde mensen op kan bellen en binnen no-time als een bevriende en competente gesprekspartner overkomt. We helpen verkopers om vertrouwd te raken met deze methode en zichzelf te blijven motiveren om deze belangrijke taak met plezier te vervullen.

Cold Calling is dead? Cold Calling is Business!

U kent vast wel de pleitbezorgers van digitaal prospecteren en social selling als alternatief voor canvassing en telefonische acquisitie. Marketeers proberen onze mensen ervan te overtuigen dat het niet nodig is om koude acquisitie te plegen. Niets is minder waar. Zelfs in de 21e eeuw met alle digitale hulpmiddelen blijkt telefonische acquisitie de meest effectieve manier om met potentiele kopers in contact te komen.

De boodschap wordt echter door veel salesmensen en marketeers overgenomen, omdat het zo aantrekkelijk lijkt. Alle mensen hebben een natuurlijke weerstand om met vreemden een gesprek aan te knopen. Daarom lijkt het alternatief van digitaal prospecteren zo aantrekkelijk. Het is echter geen salesactiviteit. Salesmensen kunnen hier veel van hun waardevolle tijd aan verspillen. Verkopers kunnen veel tijd verspillen en hun plicht om de telefoon te pakken verzuimen met een door uren online te besteden aan het vinden van bedrijven en het connecten via sociale media. Wat ons betreft hoort digitaal prospecteren thuis op de marketingafdeling of de salesassistent. Hoewel online prospecting kan dienen als aanvulling, hebben wij de ervaring dat het geen alternatief is voor het plegen van de nodige telefoontjes.

Simpel gezegd: Een telefoontje van twee minuten kan meer informatie opleveren dan twee uur surfen op google of linkedin!